מקומות שמורים

23-26 באפריל 2024

פסטיבל רגיש ונגיש
מרכז תרבות מנדל ביפו

לפי הנחיות התו הירוק

ברוכות הבאות וברוכים הבאים.

לפני כל פסטיבל יש לנו משפט קבוע: הכל יתפרק לפני שייבנה.

מתוך חוויות שונות, ניסיון של שש שנים ולא מעט בלת"מים שתמיד מגיעים רגע לפני הפסטיבל, יש משהו מנחם במשפט הזה שמזכיר לנו שהכל ארעי, עם כל הכבוד לטבלאות אקסל.

מאז ה-7 באוקטובר, מבחינת כולנו, כל כך הרבה התפרק, אבל גם הרבה נבנה. אנחנו לא יודעות מה צופן העתיד אבל מה שנשאר איתנו תמיד הוא החוויות, שהופכות לזכרונות, שהם הבית שלנו.

בית – מושג שחקרו ובנו מחדש כל כך הרבה פעמים, ואפשר למצוא בו עוד ועוד משמעויות. המילה הכי קולקטיבית ויחד עם זאת, אישית כל כך, שאפשר לראות ואפשר גם להרגיש.

הפסטיבל הזה הפך להיות בשנים האחרונות בית להרבה משפחות, והשנה במיוחד אנחנו מעוניינות להרחיב את המעגל ואנחנו נרגשות לארח בפסטיבל שלנו, במסגרת מיוחדת, גם משפחות שפונו מבתיהם. 

אנחנו מזמינות אתכם\ן אלינו, להתמסר ולעגון איתנו בחוף המבטחים הזה שיצרנו בין כתלי התכנית האמנותית.

אור אלתרמן ברנע ושרון גבריאלוב
אור אלתרמן ברנע ושרון גבריאלוב • צילום: אורית פניני

בבית של מקומות שמורים

השנה שיתפנו פעולה עם שי פרסיל, אמנית, יוצרת ומעצבת עם דמיון משתולל שעיצבה את חלל הכניסה בצורה משעשעת ומשחקית. אילו הפתעות מגלים כשמניחים את הראש על השולחן בפינת האוכל? מה קורה כששוכבים על המיטה בחדר השינה? אולי תרצו לעשות כביסה עם חולצה משפחתית ומכנסיים שיתופיים? הבית שלנו מלא בהפתעות גלויות ונסתרות, חוויה חושית שמזמינה את אורחי הפסטיבל לטייל בין ה״חדרים״ המיוחדים , ללא הגבלת זמן, לבדוק, לגעת, להציץ ובעיקר – להרגיש בבית.

קמפינג בחצר של מנדל – מתחם החוץ של הפסטיבל

הכי כיף לעשות קמפינג בבית! לקחת אוהל ולהתחיל לדמיין שאנחנו ביערות הגשם או על חוף באוסטרליה. ״קמפינג בפסטיבל״ מציע מפלט שליו בתוך שטח הפסטיבל, שבו האורחים יכולים לטבול את עצמם בקסם הבמה תוך התענגות על ההנאות הפשוטות של הרפייה ובילוי בחוץ. אתם\ן מוזמנים ומוזמנות לעבור בין האוהלים השונים ולגלות את ההפתעות שבתוכם. אפשר לשחק, להתחבא ואפילו לישון. זה יותר מסתם חווית קמפינג; זו חגיגה של יצירתיות, פליאה ושמחה של חקר. אז תבחרו אוהל כי כל רגע  הוא הזדמנות לחקר וגילוי, ותנו לדמיון שלכם להשתולל כשאתם יוצאים להרפתקה בלתי נשכחת ממש בחצר האחורית של מרכז מנדל.

בואו, שמרנו לכם ולכן מקום.

שרון גבריאלוב, מנהלת אמנותית
ואור אלתרמן – ברנע, מנכ"לית

פסטיבל מקומות שמורים ה-6, אפריל 2024

על הפסטיבל

מה זה פסטיבל הצגות רגישות?

פסטיבל מקומות שמורים מתקיים מדי שנה וזו שנתו השישית.

זהו פסטיבל רגיש ונגיש בו כל התנהגות מקובלת וכל תגובה היא טובה, וזה אומר שניתן לצאת מההצגה ולחזור בכל רגע, להסתובב באולם, וגם לדבר, לצחוק ואפילו לצעוק אם צריך. ההצגות עצמן עברו התאמה מיוחדת והוצאו מהן אלמנטים שיכולים לעורר חרדה או פחד ושולבו בהן אלמנטים חושיים. את רשימת הטריגרים בכל הצגה ניתן לקרוא בעמודי תיאורי ההצגות.

מטרת הפסטיבל היא ליצור מרחב בו כל אחד ואחת יוכלו להרגיש בנוח וליהנות מאמנות, ללא קשר לצרכים ולדרישות האישיות שלהם. לשם כך כוללות ההתאמות: עוצמה מופחתת של תאורה וסאונד, סיפורים חזותיים המציגים לצופים היכרות מראש עם המקום וסדר ההתרחשויות במופע עצמו, וחלוקה של אוזניות אטומות לרעש.

בנוסף יש אזור שקט המיועד למי שמרגיש הצפה חושית, והמרחב כולו הוא סביבה רגועה שבה גירויים חושיים יצטמצמו, ביחד עם צוות מאומן וזמין המסייע לקהל והמלווים שלהם.

אז בואו, שמרנו לכם ולכן מקום!