מקומות שמורים

9-11 באפריל 2023

פסטיבל רגיש ונגיש
מרכז תרבות מנדל ביפו

לפי הנחיות התו הירוק

קהל יקר,

אנחנו שמחות לארח אתכם בפסטיבל מקומות שמורים החמישי!

השנה הוא גדול יותר ומלא בחדשות מרגשות.
לראשונה תוכלו למצוא בתכניה גם הצגות למבוגרים, לשמוע על פרויקט ״התו הרגיש״, וליהנות מהפקה בינלאומית מטורקיה. הפסטיבל מארח גם אורחים מחו״ל שבאים לצפות בהפקות וללמוד על הכלה והנגשה בעולם התרבות.

כרגיל, היוצרות והיוצרים שלוקחים חלק בפסטיבל נבחרו בקפידה ומתוך רצון לקדם את מיטב היצירה הישראלית כיום, ואנו גאות לשתף פעולה עם כזו חבורה נהדרת ומלאת יצירתיות מקורית. וגם הפעם, שיתפנו פעולה עם צוות מומחים מהמגוון הנוירולוגי.

5 שנים זו תקופה שכבר שבהחלט אפשר להתגאות בה, ללמוד מכל מה שעשינו עד כה ולהמשיך קדימה עם רעיונות חדשים. הנושא של הפסטיבל השנה הוא הדברים הקטנים ואנחנו מזמינות אתכן להתבונן מקרוב ולגלות אותם. חלקם מסתתרים, חלקם גלויים, חלקם צריכים תשומת לב מיוחדת ואז מתגלים בשיא יופיים.

אור אלתרמן ברנע ושרון גבריאלוב
אור אלתרמן ברנע ושרון גבריאלוב • צילום: אורית פניני

הם פזורים בהפקות שנבחרו לפסטיבל, בעיצוב ובאווירה. בכל מקרה, הם שלכם – קטנים כגדולים.

תודה על תמיכתכם המתמשכת, על הנוכחות, האמון בנו והאהבה.
טוב שבאתם. שמרנו לכן מקום.

אור אלתרמן ברנע
(מנכ"לית)

ושרון גבריאלוב
(מנהלת אמנותית)

על הפסטיבל

מה זה פסטיבל הצגות רגישות?

פסטיבל מקומות שמורים מתקיים מדי שנה וזו שנתו החמישית.

הפסטיבל, יחיד מסוגו בעולם, הוא פסטיבל רגיש ונגיש בו כל התנהגות מקובלת וכל תגובה היא טובה, וזה אומר שניתן לצאת מההצגה ולחזור בכל רגע, להסתובב באולם, וגם לדבר, לצחוק ואפילו לצעוק אם צריך. ההצגות עצמן עברו התאמה מיוחדת והוצאו מהן אלמנטים שיכולים לעורר חרדה או פחד ושולבו בהן אלמנטים חושיים. את רשימת הטריגרים בכל הצגה ניתן לקרוא בעמודי תיאורי ההצגות.

מטרת הפסטיבל היא ליצור מרחב שבו אנשים מכל היכולות יוכלו להרגיש בנוח וליהנות מהאומנויות, ללא קשר לצרכים ולדרישות האישיות שלהם. לשם כך כוללות ההתאמות: עוצמה מופחתת של תאורה וסאונד, סיפורים חזותיים המציגים לצופים היכרות מראש עם המקום וסדר ההתרחשויות במופע עצמו, וחלוקה של אוזניות אטומות לרעש.

בנוסף יש אזור חושי ושקט המיועד למי שמרגיש הצפה חושית, והמרחב כולו הוא סביבה רגועה שבה גירויים חושיים יצטמצמו וכולל מרחבים שקטים זמינים למי שיזדקקו להם, ביחד עם צוות מאומן וזמין המסייע לקהל והמלווים שלהם.

אז בואו, שמרנו לכם ולכן מקום!